Dragon Medical One

Nuance MEDISCHE SPRAAKHERKENNING

Spraakgestuurd rapporteren



Dragon Medical One, tekst dicteren met Dragon spraakherkenningssoftware
Dragon Medical One
PowerMic mobile
PowerMic 4

Een van de meest populaire en geavanceerde medische spraakherkenningssoftware op de markt is Dragon Medical One. Deze software stelt artsen in staat om snel en nauwkeurig klinische documentatie te maken met behulp van hun stem. Met Dragon Medical One dicteren medici rechtstreeks in een digitaal dossier, tekstverwerker of mailprogramma.  DMO zorgt ervoor dat medische professionals minder tijd kwijt zijn aan administratie. Het bespaart tijd waardoor productiever en efficiënter wordt gewerkt en er meer tijd voor de patiënt is. DMO zorgt voor kwalitatieve zorg!

 

Als je op zoek bent naar een medische spraakherkenningssoftware, dan is Dragon Medical One  iets voor jou.

 

Dragon Medical One is een cloud-gebaseerde oplossing die je in staat stelt om snel en nauwkeurig klinische documentatie te maken met je stem. Je kunt inloggen op Dragon Medical One vanaf elke Windows gestuurde computer of apparaat met een internetverbinding, en je hebt toegang tot je persoonlijke spraakprofiel en vocabulaire. Dragon Medical One ondersteunt meer dan 20 medische specialismen en sub specialismen, en past zich aan jouw stem en taalgebruik aan.

 

 Cedere biedt ondersteuning voor al je vragen en problemen, zodat je altijd de beste service & support krijgt.


Dicteren bij de cursor

Dragon Medical One, trial

Eenvoudig en gebruiksvriendelijk

Werk veilig in de Cloud

 

Herkenbaarheid loopt snel op tot  99,5%

Werk rechtstreeks in mail of dossier

 

Taal: Nederlands, Duits, Frans, Engels, of

Zweeds

Dragon Medical One is de ideale opvolger van Dragon Medical Practice Edition.

 


Dicteren met mobiel

PowerMic Mobile van Nuance

PowerMic Mobile is een iPhone- en Android-app waarmee medici hun eigen smartphone kunnen gebruiken als dicteermicrofoon op elk werkstation met Dragon Medical One.

 

Gemakkelijk te gebruiken, koppelt direct en veilig. Je hoeft niet meer te zoeken naar een speciale microfoon. Medici kunnen zo meer tijd aan patiënten besteden, notities maken terwijl de informatie vers is, of thuis klinische documentatie verwerken.


Dicteren met microfoon

Dragon Medical One, de medische spraakherkenning

De PowerMic 4 zorgt voor snelle en gemakkelijke bediening van de Dragon Medical One spraakherkenningssoftware.

 

De verbeterde dicteermicrofoon heeft ergonomische dicteer- en spraakherkenningsfuncties, zoals een veldnavigatie met knoppen.

 

Daardoor kun je snel door sjabloon- of rapportvelden navigeren en tekst invoegen met behulp van je stem.

 



Tarief Dragon Medical One?

Licenties kunnen vanaf één exemplaar worden besteld en zijn makkelijk uit te breiden. Lage instapkosten en lage onderhoudskosten. Bij meer dan 20 licenties gelden staffelprijzen.

 

Huidige tarieven:

  • DMO Outpatient / standaard € 71 per maand per gebruiker
  • Exacte tarieven bij overige versies (waaronder staffelprijzen voor verzorgenden & verpleegkundigen)? Neem contact op!                                                                               *Jaarfactuur                                                                                                                                                                                  * Excl. 21 % BTW                                                                                                                                                           * Staffelprijzen beschikbaar

Wat doet Cedere?

  • adviseert de beste oplossing
  • procesverbeteringen en ROI
  • neemt de project administratie op zich
  • installeert en implementeert
  • koppelt aan uw elektronisch patiënten dossier (EPD)
  • traint zowel de gebruikers als de beheerders
  • en zorgt voor helpdesk faciliteiten

Dragon Medical One werkt op Windows computers en kan worden geïntegreerd in verschillende elektronische patiëntendossiers. 

 

De kosten van Dragon Medical One zijn afhankelijk van het aantal licenties dat een organisatie nodig heeft, maar over het algemeen is het een betaalbare en kosteneffectieve oplossing voor medische spraakherkenning.

 

 De kosten van Dragon Medical One zijn gebaseerd op een abonnementsmodel. Je hoeft geen dure hardware of software aan te schaffen of te onderhouden, en je profiteert van automatische updates en verbeteringen. 

 

Wil je meer weten over Dragon Medical One? Neem contact op met de back office. Zij kunnen je meer informatie geven over de functies, voordelen en prijzen van Dragon Medical One, en je helpen om de software te installeren en te gebruiken. 

 

Meer patiënten, studie en voorbereiding?





Spraakprofiel van DMO

Spraakprofiel


Tijdens het eerste gebruik wordt er een spraakprofiel gemaakt. Door fouten te corrigeren went Dragon aan je stem.

 

Deze nieuwe techniek zorgt ervoor dat de herkenning na 10 minuten vrij hoog is.

 

In het spraakprofiel zit een uitgebreide medische woordenlijst, uit te breiden met persoonlijke woorden en termen.

 

Maak eigen spraakopdrachten naast de standaard aanwezige. Maak sjablonen ofwel AutoTexten voor door jou veelgebruikte standaard teksten.

 

DMO, cloudoplossing

Veilig in de cloud


Het beheren is voor de ICT een stuk eenvoudiger. 

 

In de  NUMC of NMS -Nuance Management Console-  wordt centraal geregeld welke woorden en spraakopdrachten toegevoegd worden (per gebruiker of voor een groep gebruikers).

 

Medische gegevens worden niet als dusdanig herkend en niet gekoppeld aan een patiënt of cliënt.

 

Geen zorgen over de veiligheid. Gegarandeerd 256-bit versleutelde communicatie en opslag.

Dragon Medical One, Medische spraakherkenning

Voor wie


Dragon Medical One is ontworpen voor snelheid, flexibiliteit en nauwkeurigheid.

 

Het biedt een complete software oplossing spraakherkenning. Eenvoudig in gebruik. 

   

Voor de gehele zorginstelling. Van verzorgers tot bestuurders.




Spraakherkenning van Nuance

Eerstelijnszorg is direct toegankelijk voor iedereen. Het gaat dan om zorg die je krijgt van huisartsen, fysiotherapeuten of de psycholoog

Voor Tweedelijnszorg heb je een verwijzing nodig van je huisarts. Het gaat om zorg door bijvoorbeeld de GGZ of ziekenhuis.

De derde lijn bestaat uit specialistische zorg gegeven in diverse instellingen, waaronder de academische ziekenhuizen



WELKE VERSIES VAN DRAGON MEDICAL ONE ZIJN ER?

Naast de standaard medische versie (1e lijn zorg) en de Outpatient (2e lijn zorg) is er een Radiologie en een Pathologie pakket.

 

De client-versies van DMO worden regelmatig geüpgraded. 

 

Instellingen die werken met een VMWare omgeving of vergelijkbaar, zijn gebaat bij deze software; zij heeft weinig impact op het hele netwerk. Geen installatie en geen onderhoud.

 

Voor praktijken met één of enkele gebruikers, is een ClickOne versie ideaal. Bij het opstarten van een DMO ClickOne versie wordt eerst gekeken of er een update beschikbaar is en direct geïnstalleerd. Alleen maar tevreden gebruikers!

CONTACT

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.



Blogs en Nieuws Medisch:

Dragon en webbrowsers

Extensies voor Edge en Chrome en Dragon

 

 

Belangrijk bericht over Dragon en webbrowsers:

 

Wil je dicteren met Dragon in bijvoorbeeld de browser Google Chrome of Microsoft Edge?  Dan moet de extensie worden geïnstalleerd.

 

Je kunt altijd met een dicteervenster spreken (zie onderaan dit schrijven), ook als de extensie niet is geladen, maar wil je rechtstreeks in een browser werken met Dragon dan ben je genoodzaakt de extensie te gebruiken.

 

Naast dat de extensie geïnstalleerd moet zijn, is het belangrijk om de laatste versie van Chrome en Edge te gebruiken. 

meer lezen

Waar praten de zorgprofessionals over?

De beurs Zorg & ICT is weer voorbij. Wederom een goede indicator over wat er technisch speelt op de werkvloer binnen de Healthcare. Rondlopend op de beursvloer en de sessies bekijkend vroeg ik mij af, waar hebben we het met z’n allen over? Wat is belangrijk voor medewerkers in de zorg?

  • De afstemming tussen zorgprofessionals
  • Het luisteren en begrip tonen aan patiënten
  • De kennis en expertise over post-COVID
  • De behandeling en het behandelplan van post-COVID
  • Samenwerken en waarden
  • Digitalisering en slimmer werken
meer lezen

Microsoft Power-BI en AI (Artificial intelligence)

Microsoft Power-BI en AI Artificial Intelligence met spraakherkenning

Bij een congres over digitalisering werd aan het publiek gevraagd wie er al gebruik maakt van AI (Artificial intelligence). Er werd maar één vinger opgestoken, die van mij. Wij, als Cedere, gebruiken al jaren AI voor spraakherkenning en andere processen. Naast spraakherkenning gebruiken we Canva voor de foto’s, een chat programma en ADS. Allemaal maken ze gebruik van AI.

 

De nieuwsbrieven, app-berichten en post staan vol over AI en Power-BI. ‘We’ gebruiken deze tools zonder dat we er bewust van zijn en ze worden voor ons gebruikt om ons werk te verlichten.

 

Maar wat is BI en wat is het verschil met AI? Moeten we bang zijn voor deze nieuwe ontwikkelingen? Moeten we ze als bedrijf massaal gaan gebruiken? 

meer lezen

Webinar medische spraakherkenning voor huisartsen

Webinar medische spraakherkenning voor huisartsen

Op 21 februari 2023 vond onze succesvolle Webinar medische spraakherkenning  voor huisartsen plaats. Heb je deze gemist? We stellen je in de gelegenheid deze terug te kijken.

 

De 30 minuten durende Webinar gaat over wat Dragon Medical One is. We laten je cijfers over de werkdruk in de gezondheidzorg en specifiek voor huisartsen zien.

Daarna geeft Godie Vierbergen een demonstratie van DMO. Aan de hand van voorbeelden van onder andere een EPD en een mail laten we zien wat je met spraakherkenning kunt doen.  

 

Meld je hier aan om de Webinar terug te kijken.

meer lezen

Dragon Medical Cloud Uptime-rapport (VS)

Dit uptime-rapport van de VS is vergelijkbaar met de servers in Europa. Specifiek voor Cedere is dat de Dragon Cloud Server staat in Frankrijk, een Franse Microsoft Azure server.

 

Dragon Medical-cloudservice biedt real-time spraakherkenning voor Dragon Medical One aan. Bij Nuance erkennen ze de cruciale rol van real-time spraakherkenning bij het generen van documenten en verslagen en het op tijd leveren van goede patiëntenzorg.

 

Deze onderstaande statuspagina is bedoeld om historisch inzicht te geven in de algehele uptime en SLA-conformiteit van onze Dragon Medical-cloudservices. Deze pagina wordt eenmaal per maand bijgewerkt en ze zullen de inhoud van deze pagina blijven ontwikkelen en uitbreiden om volledige transparantie te bieden.

meer lezen