Dragon spraakherkenning binnen Microsoft Office: Word

Een eenvoudig document binnen Word dicteren zal je al snel kunnen.

Met dit Webinar gaan we dieper in op het gebruik van spraakherkenning binnen Word.

Leer de spraakopdrachten om met de stem je teksten uit te schrijven maar ook het document te voorzien van de gewenste opmaak. We tonen het besturen van het lint en de menu’s, het maken van autoteksten (tekstsjablonen), al dan niet met velden.

We maken spraakopdrachten van functies die niet standaard in Dragon zitten, zoals Tekstkleur en Wijzigingen bijhouden. Ook de opties van automatische opmaak komen voorbij. Alles waarvoor je nu nog je toetsenbord gebruikt.

Voor wie is dit bedoeld?

Het webinar is bedoeld voor zowel professionele als particuliere gebruikers van Dragon die hun mogelijkheden binnen Word willen uitbreiden.

Wat wordt behandeld?

Gedurende 2 uur worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • Starten van programma’s
  • Besturen met de stem van Word functies
  • Menu’s en sneltoetsen gebruiken met de stem
  • Lexicon. Gesproken vorm. Woord Eigenschappen.
  • Autotekst met en zonder variabelen
  • Zelf andere spraakopdrachten maken
  • Wisselen tussen meerdere documenten
  • Voorbeeld: Word functie ‘wijzigingen bijhouden’ met de stem.
  • Opslaan en openen met de stem
  • Muisopdrachten gebruiken
  • Instellingen die van invloed zijn op de schrijfwijze. Euroteken, Tijden en Datums dicteren
  • Gebruik de Help Functie

Kennisniveau:

Basis kennis van Dragon Professional. Enige ervaring met het gebruik van Dragon. Zie online maatwerktraining Installatie en Instructie Dragon. Uit te breiden met lesmateriaal.

Basis kennis van Windows en Office Word.

Lesmethode:

Presenterend. Hands-on meedoen is mogelijk, maar het tempo is daar niet speciaal op gericht.

Duur webinar:

2 uur

Technische vereisten:

  • Pc of Laptop met Windows 10 en Microsoft Word vanaf versie 2013
  • Dragon Professional Individual of Dragon Professional Group vanaf versie 14 geïnstalleerd
  • Een headset of Microfoon die goed werkt met Dragon

Presentatie volgen op een Mac-computer is mogelijk, voor gebruik van Dragon is een Windows computer noodzakelijk.

Hoe volg je dit webinar?

Dit Webinar wordt gegeven via Microsoft Teams. Na aanmelding ontvang je een link met instructies

Teams hoeft niet geïnstalleerd te zijn. Het Webinar start ook op in de browser bv. Google Chrome.

Vragen?

Van te voren kan je  vragen stellen die tijdens dit webinar behandeld kunnen worden. Stuur deze dan door naar: info@cedere.nl.

 

Tijdens het Webinar is het mogelijk om via een chatvenster vragen te stellen.

Op vragen die niet in het Webinar behandeld kunnen worden ontvang je persoonlijk een reactie.

Dit Webinar maakt deel uit van Dragon Spraakherkenning binnen Microsoft Office. Deze webinars kunnen los van elkaar gevolgd worden.