Dragon spraakherkenning binnen Microsoft Office: Excel

Excel is een veelgebruikt programma, waarbij je vaak minder tekst gebruikt dan in Word.

Toch is het mogelijk om Dragon met Excel te combineren.

Wij leren je dicteren in de vakken, de spraakopdrachten, hoe je een document opmaakt en er doorheen navigeert. Ook tonen we het invoeren van formules, het met spraak aansturen van de functies van het lint en nuttige muisopdrachten.

Op deze manier kan je de spraakherkenning nog breder inzetten.

Voor wie is dit bedoeld?

Het Webinar is bedoeld voor zowel professionele als particuliere gebruikers van Dragon die hun mogelijkheden binnen Excel willen uitbreiden.

Wat wordt behandeld?

Gedurende 2 uur worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • Starten van programma’s
  • Navigeren door Excel
  • Besturen met de stem van Excel functies en menu’s
  • Autotext voor veel gebruikte formules
  • Zelf andere spraakopdrachten maken voor veel gebruikte functies
  • Wisselen tussen meerdere Excel sheets
  • Opslaan en openen met de stem
  • Instellingen die van invloed zijn op de schrijfwijze. Euroteken, Tijden en Datums dicteren
  • Slepen met de muis voor de functie Auto aanvullen.

 

Kennisniveau:

Basis kennis van Dragon Professional. Enige ervaring met het gebruik van Dragon. Zie online maatwerktraining Installatie en Instructie Dragon. Uit te breiden met lesmateriaal.

Basis kennis van Windows en Office Excel.

Lesmethode:

Presenterend. Hands-on meedoen is mogelijk, maar het tempo is daar niet speciaal op gericht.

Duur webinar:

2 uur

Technische vereisten:

  • Pc of Laptop met Windows 10 en Microsoft Excel vanaf versie 2013
  • Dragon Professional Individual of Dragon Professional Group vanaf versie 14 geïnstalleerd
  • Een headset of Microfoon die goed werkt met Dragon

Presentatie volgen op een Mac-computer is mogelijk, voor gebruik van Dragon is een Windows computer noodzakelijk.

Hoe volg je dit webinar?

Dit Webinar wordt gegeven via Microsoft Teams. Na aanmelding ontvang je een link met instructies

Teams hoeft niet geïnstalleerd te zijn. Het Webinar start ook op in de browser bv. Google Chrome.

Vragen?

Van te voren kan je  vragen stellen die tijdens dit webinar behandeld kunnen worden. Stuur deze dan door naar: info@cedere.nl.

 

Tijdens het Webinar is het mogelijk om via een chatvenster vragen te stellen.

Op vragen die niet in het Webinar behandeld kunnen worden ontvang je persoonlijk een reactie.

Dit Webinar maakt deel uit van Dragon Spraakherkenning binnen Microsoft Office. Deze webinars kunnen los van elkaar gevolgd worden.