Dragon spraakherkenning binnen Microsoft Office: PowerPoint

Van meer ervaren gebruikers krijgen we soms de vraag of je door middel van Dragon ook een PowerPoint presentatie kan maken. En het goede nieuws is: dat kan!

Via dit Webinar laten we je zien hoe Dragon binnen PowerPoint werkt; wat de mogelijkheden zijn.

Verder tonen we muisopdrachten die van pas kunnen komen in PowerPoint.

Voor wie is dit bedoeld?

Het Webinar is bedoeld voor zowel professionele als particuliere gebruikers van Dragon die presentaties willen maken en daarbij zo min mogelijk gebruik willen maken van toetsenbord en muis.

Wat wordt behandeld?

Gedurende 2 uur worden de volgende onderwerpen behandeld:

 

Spraakgestuurd:

  • Mogelijkheden en beperkingen binnen PowerPoint
  • Besturen met de stem van PowerPoint functies en menu’s
  • Menu’s en sneltoetsen gebruiken met de stem
  • Dia’s maken. Mogelijkheden en voorbeelden
  • Zelf spraakopdrachten maken voor veel gebruikte PowerPoint functies
  • Wisselen tussen meerdere presentaties
  • Knippen en plakken vanuit de browser of Word document
  • Opslaan en openen met de stem
  • Muisopdrachten gebruiken inclusief slepen met de muis om tekst- en afbeeldingsvakken te maken.

Kennisniveau:

Basis kennis van Dragon Professional. Enige ervaring met het gebruik van Dragon. Zie online maatwerktraining Installatie en Instructie Dragon. Uit te breiden met lesmateriaal.

Basis kennis van Windows en Office PowerPoint.

Lesmethode:

Presenterend. Hands-on meedoen is mogelijk, maar het tempo is daar niet speciaal op gericht.

Duur webinar:

2 uur

Technische vereisten:

  • Pc of Laptop met Windows 10 en Microsoft PowerPoint vanaf versie 2013
  • Dragon Professional Individual of Dragon Professional Group vanaf versie 14 geïnstalleerd
  • Een headset of Microfoon die goed werkt met Dragon

Presentatie volgen op een Mac-computer is mogelijk, voor gebruik van Dragon is een Windows computer noodzakelijk.

Hoe volg je dit webinar?

Dit Webinar wordt gegeven via Microsoft Teams. Na aanmelding ontvang je een link met instructies

Teams hoeft niet geïnstalleerd te zijn. Het Webinar start ook op in de browser bv. Google Chrome.

Vragen?

Van te voren kan je  vragen stellen die tijdens dit webinar behandeld kunnen worden. Stuur deze dan door naar: info@cedere.nl.

 

Tijdens het Webinar is het mogelijk om via een chatvenster vragen te stellen.

Op vragen die niet in het Webinar behandeld kunnen worden ontvang je persoonlijk een reactie.

Dit Webinar maakt deel uit van Dragon Spraakherkenning binnen Microsoft Office. Deze webinars kunnen los van elkaar gevolgd worden.