Werk Slimmer, niet Harder, wel Helderder

Fokke en Sukke werk slimmer niet harder

Over succes van innovatie en werkgeluk

 

Wil je slimmer en sneller werken? Minder stress en meer productiviteit. Win tijd en krijg weer grip op je werk.

Word je dagelijks overspoeld door een tsunami van werk? Wil je slimmer omgaan met alle informatie die je wilt delen met je klanten? Wil je eindelijk stress en uitstelgedrag te lijf gaan? Welke nieuwste technische snufjes, apps en digitale tools laten je efficiënter werken?

Klanten willen meer advies als toegevoegde waarde

Werk Slimmer, niet harder. Je klanten worden blij van je kennis en vragen om adviezen. In een wereld die constant roept om digitale innovatie kan het een uitdaging zijn om te voldoen aan de vraag om bedrijven mensgerichter in te organiseren.

 

Maar hoe combineer je de noodzaak en flexibiliteit tot experimenteren? En hoe kun je iedereen mee krijgen als je de organisatiecultuur veranderd? Ontwijk stress, uitstelgedrag, onderbrekingen en onbelangrijke afleidingen. Ontdek hoe je deze barrières doorbreekt zodat je kan focussen op wat er écht toe doet. Je zult razendsnel alle informatie delen, controle over jouw werk ervaren en bewuste keuzes maken over wat op welk moment jouw aandacht nodig heeft.

Werk slimmer en sneller met tientallen tips, tools en tricks

Welke tools en programma’s kunnen je helpen om meer op output te sturen?

 

Op de trial pagina vind je een overzicht met producten die je kunt testen.

Aanvragen TRIALS
Aanvragen TRIALS

Automatisering kan veel bieden, maar is je personeel ook zover dat ze met deze tools kunnen omgaan?

Technologie creëert een steeds grotere verdeeldheid tussen de meer theoretisch geschoolden en de medewerkers die wat praktischer opgeleid zijn. Bedrijven hebben nu de verantwoordelijkheid om te zorgen dat ook de meer praktisch geschoolden over automatisering beschikken.

 

Juist de medewerkers die de meer repetitieve handelingen verrichten dreigen hun banen te verliezen. Deze processen worden geautomatiseerd. Deze ontwikkeling zie je ook binnen Finance. Denk aan de medewerkers die vroeger een manueel proces door liepen. Nu verloopt dat inboekwerk volautomatisch. Er komt eigenlijk geen mens meer aan te pas. 

 

Daarom is het zo belangrijk om het aanleren van extra competenties te omarmen.  Je zal zien dat bedrijven die dit moment wél durven door te pakken om hun organisaties aan te passen, de grootste stappen gaan maken en uitgroeien tot voorlopers.

Piekdrukte & kwartaalstress de baas: innoveren voor accountants

Innovatieve samenwerking met je klanten.

We beginnen bij het begin: communicatie. De manier waarop jij communiceert met je klanten is namelijk iets dat een centrale rol speelt. Nog voordat een ondernemer klant bij je is kan de manier waarop je communiceert je toekomstige relatie met de ondernemer enorm beïnvloeden.

 

Goede adviezen en heldere taal, liefst spreektaal zodat de klant je niet alleen verstaat maar ook begrijpt. Spreek eens de tekst in met spraakherkenning van Dragon en gebruik de woorden die je ook in een mondelinge uitleg uitspreekt. De klant zal de adviezen uitstekend kunnen lezen, begrijpen en omgaan. Zonder samenwerking ben je nergens. Jij kan nooit de perfecte accountant van je klanten worden zonder hun input. Maar ook kan je klant nooit de gewenste financiële doelen behalen zonder jouw inzicht en expertise.

Bij een perfecte accountant gaat het nog net een stukje verder. Die vertaalt de cijfers naar inzichten en zet deze inzichten in om, samen met de ondernemer, de juiste koers te kunnen varen. Daarom moet je als perfecte accountant scherp zijn op de betekenis die de cijfers hebben voor jouw klant. Net een stap verder gaan voor een klant betekent ook dat je jouw werk weet te vertalen naar de taal van de ondernemer waar je mee samenwerkt.

 

Om een perfecte accountant te kunnen zijn moet je klanten dus tegemoet kunnen komen, ook wat betreft de snelheid en het gemak die ze verwachten.  Dit komt niet alleen naar voren in wat je ze biedt in de vorm van tijdigheid (het verwerken van de administratie) of het ontzorgen (het advies dat je klanten geeft).

 

Als je specialistische kennis hebt en deze blijft uitbreiden kan je jouw doelgroep op de juiste manier aanspreken en helpen. Je weet als geen ander het belang van de meest relevante cijfers, je kan klanten gepersonaliseerd advies bieden en net een stapje verder gaan met de hulp die je ze biedt.

Hoe breng je rust in de praktijk?

Voorkom 'informatieoverload'

Er is sprake van informatie-overload wanneer de informatieload de capaciteit waarmee je informatie kunt verwerken overschrijdt; als mensen meer informatie moeten verwerken dan dat ze kunnen. Als gevolg hiervan gaan mensen fouten maken en neemt de verwerking van de informatie af. Dit laatste noemen we ook wel 'coping mechanisms'. Mensen passen deze toe om een overload aan informatie te voorkomen.


Kwantiteit of kwaliteit van informatie?

Bij overload moeten we een onderscheid maken tussen kwalitatief of kwantitatief overload. Informatie is van hoge kwaliteit als de informatie direct relevant en bruikbaar is; en van deze informatie is er volgens de respondenten in mijn onderzoek nooit teveel. Het is juist de nutteloze informatie die zorgt voor een gevoel van overload.

Besteed drastisch minder tijd aan e-mail en afleiding.

De grootste tijdsverspilling van professionals is nog altijd e-mail. Bijna iedereen kan hier nog winst in behalen. 

De eenvoudigste oplossing is om zelf minder mail te sturen en minder vaak je mail te controleren. Stop met het sorteren van e-mails in mappen, op zich kost dat al veel tijd. Start met een lege inbox.

 

Lees de blog: Werken in een wereld zonder e-mail

 

Gebruik spraakherkenningssoftware om de mailtjes snel te dicteren en beantwoorden zoals: spraakherkenning. Bij Microsoft Outlook zorgt Dragon Professional dat de e-mails eerst worden gelezen en je de nieuwe woorden in desbetreffende mail direct kunt gebruiken. Met spraakopdrachten van Microsoft Outlook werk je snel de mails weg zonder de muis aan te raken. Kijk voor trainingen voor meer optimalisaties.

VXI headset met een hoge noise cancelling

Verhoog je persoonlijke productiviteit.

Persoonlijke productiviteit gaat over de relevante output van een individu in een bepaalde periode. We herkennen het allemaal, momenten waarvan we achteraf denken, wat heb ik nou eigenlijk gedaan. 

 

Om je productiviteit te verhogen is concentratie van essentieel belang. Niet laten afleiden door de omgeving, meldingen uitzetten, draag een headset met een hoge noise cancelling. Focus op waardevolle zaken. Plan je werkzaamheden.

Werk slimmer en sneller met handige tools, software en apps.

Naast spraakherkenning is imaging, Kofax PowerPDF en Kofax Omnipage, automatische omzetting documenten tekst naar PDF of PDF naar tekst, een van de vele mogelijkheden. We noemen het bedrijfsprocessen verbeteren, Business Process Management. 

 

Automatisch ondertekenen van jaarverslagen door middel van DocuSign. Laat je voorlichten door experts op dat gebied. Experts die zelf het proces geoptimaliseerd hebben en waar geen papier meer de deur uitgaat. Van kleinere accountantskantoren zoals  Numbers and More en grote langs de Zuidas.

Klaar voor meer advies?

Jouw KLANTEN willen ook MEER ADVIES als TOEGEVOEGDE WAARDE bij financiën. Deze woorden spreek ik zelf regelmatig uit, gelukkig heb ik een goede fiscalist die mij begrijpt en meedenkt. Ik wil inzicht en overzicht in rust en focus maar ook controle en zekerheid.

Best practices is om van te leren

Test de gratis tools, apps en programma's uit.

Op deze trial pagina vind je de verschillende software die je kunt testen.


Lees meer:

Hoeveel woorden kent een spreker?