TIP: paden uitsluiten voor virusscanner

Virusscanners kunnen problemen geven bij Dragon Professional Individual en Dragon Professional Group van Nuance. Een volgende foutmelding kan worden weergegeven ..

 

"There was a internal system error which will prevent you from saving your user profile. You may be able to continue dictating, but you will not be able to save."

 

Regelmatig worden we gebeld met een melding dat niets het meer doet. Vaak weet een gebruiker niet wat er is gebeurd.. niets gedaan...! Nee, niets geïnstalleerd.

 

Wat achteraf blijkt is dat de virusscanner is geupdate, dat kan automatisch, of er een scan op de hele harde schijf is uitgevoerd. Wanneer een virusscanner een bestand tegenkomt die hij niet kent, wordt deze acuut gelocked of verwijderd.

 

Een herinstallatie van Dragon is soms nodig en wanneer dat niet werkt een cleaner van Dragon met een volledig nieuwe installatie van zowel het programma als een spraakprofiel. Hopelijk heeft u wel een backup van uw spraakprofiel op een externe schijf bewaard.

 

Is uw gebruikersprofiel aangetast, dan kan Herstellen van het gebruikersprofiel een oplossing bieden.

 

Oplossing is de paden voor Dragon in de virusscanner uit te sluiten.

De virusscanner kan ook het opslaan van de gebruikersprofielen tegenhouden. Een virusscanner denkt in de software van Dragon zelf een virus te hebben gevonden. 

 

Om dit op te lossen moeten alle paden worden opgenomen in de exceptionlist van uw virusscanner. De exacte paden hangen af van uw besturingssysteem en welke taal u gebruikt.

 

  • C:\Program Files\Nuance [For 32-bit workstations]
  • C:\Program Files (x86)\Nuance [For 64-bit workstations]
  • C:\ProgramData\Nuance
  • C:\Users\<USER_NAME\AppData\Roaming\Nuance
  • C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Nuance\NaturallySpeaking12
  • en de paden waar de gebruikersprofielen zijn opgeslagen..

Niet elke virusscanner heeft deze mogelijkheid. De gratis versies meestal niet.

Bij enige twijfel : vraag hulp van uw virusscanner leverancier!

Heeft u een groot probleem met Dragon door de virusscanner?

Soms zijn de problemen door uw virusscanner zo groot of u weet niet hoe u de paden kan uitsluiten voor Dragon, neem dan contact op met de helpdesk.

 

U kunt abonnee worden van de helpdesk voor Dragon Professional. Er zijn diverse abonnementen en mogelijkheden.

 

Naast hulp bij problemen ontvangt u elke maand een tip om beter met Dragon om te gaan en voor optimalisatie.

 

Kortingen bij aanschaf nieuwe software en hardware zoals een headset.

Elk jaar een uur gratis online training om uw werk te verfijnen.