TIP: paden uitsluiten voor virusscanner

Virusscanners kunnen problemen geven bij Dragon Naturally Speaking van Nuance. Een volgende foutmelding kan worden weergegeven ..

"There was a internal system error which will prevent you from saving your user profile. You may be able to continue dictating, but you will not be able to save."

Het probleem is dat de virusscanner het opslaan van de gebruikersprofielen kan tegenhouden. Het gebeurt ook wel eens dat een virusscanner denkt in de software van Dragon zelf een virus te hebben gevonden. 

 

Oplossing:

Om dit op te lossen moeten alle paden worden opgenomen in de exceptionlist van uw virusscanner. De exacte paden hangen af van uw besturingssysteem en welke taal u gebruikt.

 

  • C:\Program Files\Nuance [For 32-bit workstations]
  • C:\Program Files (x86)\Nuance [For 64-bit workstations]
  • C:\ProgramData\Nuance
  • C:\Users\<USER_NAME\AppData\Roaming\Nuance
  • C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Nuance\NaturallySpeaking12
  • en de paden waar de gebruikersprofielen zijn opgeslagen..

Niet elke virusscanner heeft deze mogelijkheid. De gratis versies meestal niet.
Bij enige twijfel : vraag hulp van uw virusscanner leverancier!

Is uw gebruikersprofiel aangetast, dan kan Herstellen van het gebruikersprofiel een oplossing bieden.