Wanneer Digitale en wanneer Elektronische handtekening?
Wat zijn de voordelen van elektronische handtekeningen?
Elektronische handtekeningen zijn een ingrediënt voor vertrouwen in digitale transacties.
Vertrouwen in digitale transacties is essentieel voor digitale transformatie. E-handtekeningen zijn ook cruciaal voor het realiseren van volledige end-to-end digitale processen.
Door het toenemen van digitale documenten en digitale transacties, is een gedegen handtekeningbeleid noodzakelijk.
Waar staan de werkende Nederlanders om bekend?
Terug van vakantie en je probeert je rust te bewaren.
Maar was het wel rustig in het vakantieland? Of maken we ons druk?
In deze blog lees je de manier waarop buitenlanders naar Nederlanders kijken.
Zoals je hier leest is het voor vele bedrijfstakken toegestaan om papieren dossiers, facturen, bestellingen, wilsverklaringen en dergelijke te digitaliseren. Je mag dan de oorspronkelijke papieren wegdoen, wel op de juiste manier vernietigen, bijvoorbeeld met een papierversnipperaar. Zolang je maar op de juiste manier hebt gedigitaliseerd.
Maar hoe zit dat met een medisch dossier, mag je papieren patiëntendossiers vernietigen? En mag je facturen en bonnetjes zomaar inscannen en weggooien of moet je die bewaren?
Wij houden van snel en slim werken en wat we niet zelf hoeven te doen, automatiseren we. We houden van onafhankelijkheid en vrijheid, werken wanneer wij willen en waar we willen.
En dat geldt ook voor onze financiën.
Niet lang geleden las ik een titel van een boek: Werken in een wereld zonder e-mail. Ik werd daar erg door getriggerd. Moderne kenniswerkers communiceren voortdurend. Zou dat mogelijk zijn?
In het verleden was juist e-mail de oplossing om minder druk te zijn. Telefoon stond roodgloeiend en iedereen wilde op locatie vergaderen. Veel tijd waren we onderweg.
Support werd geregeld via de telefoon, inloggen op een server of via een extern bureaublad. De komst van meer e-mail-gebruik was een serieuze oplossing.
In de juridische sector zijn de bewaartermijnen van diverse dossiers en documenten een bekend verschijnsel. Zo meldt de Nederlandse orde van advocaten dat de meeste dossiers vijf jaar bewaard moeten worden gerekend vanaf de datum dat men de zaak afsloot.
Maar omdat de bewaartermijn van onder andere administratieve gegevens en gegevensdragers zeven jaar is zullen veel archieven pas na zeven jaar vernietigd worden.
Door deze manier van werken kan je je voorstellen dat veel
advocatenkantoren over een behoorlijk archief beschikken; dit is echter
kinderspel vergeleken bij wat een notaris moet bewaren.
Als het gaat om het eenvoudig en veilig beheren van PDF's, vertrouwen meer dan 2 miljoen klanten elke dag op Kofax Power PDF.
Waarom? Omdat PPDF Advanced is gemaakt voor zakelijke gebruikers. PPDF Standard voor particulieren.
Wat doet een CFO met alle informatie en data?
De meeste bedrijven gebruiken een CRM (contact relatie management systeem) met veel informatie van en over de klant, data dus. En nog meer informatie kun je van het Internet, Websites, Social Media, gewenst of ongewenst, binnenhalen. Een enorme hoeveelheid data uit verschillende bronnen.
De bronnen ervan zijn divers en de data is zowel gestructureerd als ongestructureerd, nuttig en onnuttig. Dit alles samen noemen we Big Data, en daar kunnen machines algoritmes uit halen. Businessplan baseren op data heet data driven finance.
De een na grootste bibliotheek van Zwitserland met ca. 230.000 boeken.
Op reis in Zurich, Zwitserland, waar we een bibliotheek van de universiteit Zurich afdeling Recht wetenschappen bezochten. Een zeer indrukwekkend gebouw met alleen rechtskundige boeken uit de hele wereld. Beetje snuffelend tussen de genres werd duidelijk dat de Zwitsers 4 talen gebruiken. De voertaal is weliswaar Zwitserduits ( bijna onverstaanbaar) maar deze bibliotheek huisvest boeken in deze 4 talen: Duits, Engels, Frans en Italiaans.
Universiteit Zurich ZWITSERLAND
Vorige week heb ik een studiereis gemaakt naar Zwitserland, Bazel en Zürich, met een groep architecten. Het doel was om te leren over het gebruik van spraakherkenning in de bouw, constructie. Hoe de hazen lopen, wie veel teksten moet schrijven, beleidsstukken, berekeningen en wie daarin vastloopt of sneller wil werken. Het was een zeer aangename en leerzame reis.
Een van de gebouwen die we hebben bezocht was de bibliotheek van de universiteit van Zurich. Voor ons een kers op de taart. Een heel bijzonder gebouw ontworpen door de beroemde architect Santiago Calatrava. Hij integreerde de bibliotheek in de binnenplaats van het voormalige Scheikundegebouw uit 1909.
De nieuwe accountant en zijn lifestyle.
Op de werkvloer vind je steeds meer medewerkers die zich bezig houden met een zinvol leven, er is meer dan werk. Er is een gezin en familie, vrienden en sport. Het milieu en voortbestaan van de wereld. Voeding en koken.
Minder werk-woon verkeer, beter werk-privé verhouding, meer sporten: meaningful living.
Voor degenen die niet de voorkeur geven aan vaste, meer conventionele werkmethoden, zoals traditionele werkuren en zuurverdiende bonussen, biedt spraakherkenning een nieuwe lifestyle. De nieuwe accountant dicteert met Dragon Finance of onderweg met Philips SpeechLive.
Welke PDF formaten zijn er en worden gebruikt?
PDF is een algemeen en wereldwijd geaccepteerd standaardformaat voor documenten. Je kunt een pdf altijd openen wanneer je voldoende rechten hebt. De indeling blijft hetzelfde.
Waarom is een PDF handig in gebruik?
PDF is een algemeen en wereldwijd geaccepteerd standaardformaat voor documenten. Je kunt een pdf altijd openen wanneer je voldoende rechten hebt. De indeling blijft hetzelfde.
Kofax PowerPDF verbetert de productiviteit van werknemers door een vernieuwde layout en conversie en betere nauwkeurigheid.
Power PDF zorgt dat de documenten veilig en vertrouwd via een workflow op de juiste plaats terecht komen. Hierdoor kan een bedrijf beter werken en dus beter presenteren.
“Inspanningsverplichting van de werkgever om hun werknemers te stimuleren een ontwikkeladvies aan te vragen of scholing te volgen voor behoud van het werk.”
Bovenstaande regel kwam ik tegen in een nieuwsbrief van een accountantsbureau*. Alleen die regel roept al vragen op.
Wat wordt nu gevraagd van de werkgever, naast de andere verplichtingen, wanneer je de NOW 2 regeling aanvraagt?