Uitleg Webinars met Teams

Deelnemen aan Microsoft Teams-vergadering

Hoe werkt het?

Via Cedere ontvang je een Webinar- uitnodiging met een link om deel te nemen met een datum en een tijdstip waarop de sessie start.

 

Op of net voor het tijdstip, klik je op de link Deelnemen aan Microsoft Teams-vergadering en je wordt geleid naar een website (zie afbeelding hieronder).

 

Je kunt kiezen voor Windows app Nu Starten (wanneer Teams bij jou is geïnstalleerd) of via de webbrowser (Deelnemen op het web).

Microfoon en camera nodig?

  • Voor het gebruik van de microfoon en de camera moet je toestemming geven, dit is niet noodzakelijk
  • Het is mogelijk om alleen te luisteren en de demonstratie te volgen. Een headset aansluiten is wel noodzakelijk of je moet luidsprekers aangesloten hebben.
  • Het geluid kun je instellen bij Apparaatinstellingen Weergeven. Daar geef je de juiste luidspreker of headset aan.

Instellingen chatkanaal:

  • Vragen tijdens de sessie worden schriftelijk gesteld via een vergaderchat kanaal. Een moderator geeft ze door aan de trainer
  • Chat kanaal, waar je berichten kan typen die iedere deelnemer ziet of die je anoniem indient, bevindt zich aan de rechterkant van het scherm
  • Je moet dan wel Gesprek Weergeven aanzetten bij Opties, dit doe je door te klikken op de chat afbeelding in de balk zoals hieronder afgebeeld
  • Wil je anoniem vragen stellen, dan zet je een vinkje bij Anoniem

Heb je geen geluid en/of beeld, neem dan telefonisch contact op met Cedere.