*Klik op bovenstaand overzicht voor PDF download
Snel een hoge herkenbaarheid? Volledig werken met de stem? Volg een training!
Diverse cursusboeken met uitleg en opdrachten voor het werken met Dragon.
Nog maar 4 uur per week werken werd al een aantal jaren terug, 15 jaar om precies te zijn, geïntroduceerd. Op Google vind je meer over een korte werkweek en de zogenaamde DEAL-methode. De methode om minder te werken. Of slimmer werken in minder tijd. Dus maar 4 uur per week.
Wanneer Digitale en wanneer Elektronische handtekening?
Wat zijn de voordelen van elektronische handtekeningen?
Elektronische handtekeningen zijn een ingrediënt voor vertrouwen in digitale transacties.
Vertrouwen in digitale transacties is essentieel voor digitale transformatie. E-handtekeningen zijn ook cruciaal voor het realiseren van volledige end-to-end digitale processen.
Door het toenemen van digitale documenten en digitale transacties, is een gedegen handtekeningbeleid noodzakelijk.
In 1997 maakte Dragon NaturallySpeaking zijn debuut tijdens een groots opgezet evenement in het World Trade Centre in New York.
Vijfentwintig jaar later kijken we terug op de technologie van toen, hoe de oorspronkelijke visie om computers "menselijker" te maken en ze op een natuurlijke manier te gebruiken, zelfs naast het meedogenloze tempo van de technologische innovatie, en hoe deze vroege inzichten zich ontvouwden op een schaal die we ons toen nooit hadden kunnen voorstellen.
Tegelijkertijd brengen we hulde aan de menselijke vindingrijkheid om technologische innovatie te benutten en enkele van de grootste problemen van ons huidige tijdperk te helpen oplossen.
Waar staan de werkende Nederlanders om bekend?
Terug van vakantie en je probeert je rust te bewaren.
Maar was het wel rustig in het vakantieland? Of maken we ons druk?
In deze blog lees je de manier waarop buitenlanders naar Nederlanders kijken.
De samenleving digitaliseert en bedrijven gaan hierin mee. Veel communicatie gaat nu online, dit heeft een grote invloed op het leven van iedereen. Voor inwoners en bedrijven is dit een positieve ontwikkeling. Technologie kan Nederland klaarmaken voor de toekomst.
Door deze technologie kun je informatie snel uitwisselen of vlotter en gemakkelijker zaken regelen.
Zoals je hier leest is het voor vele bedrijfstakken toegestaan om papieren dossiers, facturen, bestellingen, wilsverklaringen en dergelijke te digitaliseren. Je mag dan de oorspronkelijke papieren wegdoen, wel op de juiste manier vernietigen, bijvoorbeeld met een papierversnipperaar. Zolang je maar op de juiste manier hebt gedigitaliseerd.
Maar hoe zit dat met een medisch dossier, mag je papieren patiëntendossiers vernietigen? En mag je facturen en bonnetjes zomaar inscannen en weggooien of moet je die bewaren?
De verhouding tussen de overheid en de burgers is aan het veranderen.
De invloed van de inwoners neemt sterk toe. Dit komt omdat ze zich steeds meer betrokken voelen met wat er in hun wijk gebeurt. Daardoor ondernemen ze steeds vaker actie in hun omgeving.
Ze denken mee met nieuwe speeltuinen of bedenken een oplossing voor het onderhoud, doen vrijwilligerswerk of organiseren schoonmaakacties.
Als we het hebben over de term “gelijkheid voor iedereen” denken veel mensen aan juristen of activisten. Dit beeld wat wij daarvan hebben klopt, maar deels ook weer niet.
Want veel meer mensen hebben hier dagelijks in hun werk mee te maken; denk aan een verpleegkundige, wijkagent of een gemeenteambtenaar.
Maar als we het breder trekken, kan iedereen wel meedoen met de Nederlandse samenleving? Hoe is dat hier geregeld, welke wetten zorgen ervoor dat iedereen kan meekomen? En hoe worden die uitgevoerd?
WHO heeft gekeken naar het welbevinden van mensen wanneer de kleuren groen en blauw worden gebruikt.
Eerder lag de nadruk op het fysieke aspect van groen (lees beplanting), door afvangen van fijnstof en fysieke beweging, en niet zo zeer naar het welbevinden.
Niet lang geleden las ik een titel van een boek: Werken in een wereld zonder e-mail. Ik werd daar erg door getriggerd. Moderne kenniswerkers communiceren voortdurend. Zou dat mogelijk zijn?
In het verleden was juist e-mail de oplossing om minder druk te zijn. Telefoon stond roodgloeiend en iedereen wilde op locatie vergaderen. Veel tijd waren we onderweg.
Support werd geregeld via de telefoon, inloggen op een server of via een extern bureaublad. De komst van meer e-mail-gebruik was een serieuze oplossing.