Referenties Onderwijs


Rosa Baake studeert Vastgoed & Makelaardij op de Hanzehogeschool in Groningen

Rosa Baake

“Het is zeker een succes !” 

 

Door dyslexie heb ik jaren onder mijn niveau gestudeerd. Het is lastig wanneer je hoofd verder is dan wat er op papier komt. Ik wilde graag alsnog een studie op HBO niveau volgen en ben daar vorig jaar mee begonnen. Naast de ondersteuning van de school, werd mijn vriend ingeschakeld om mijn verslagen met veel juridische termen, te controleren. 

 

Sinds enkele maanden gebruik ik Dragon Professional. Ik heb een training bij Cedere in Deventer gevolgd. Dat is wel aan te raden omdat je met dyslexie soms niet weet of het er nu goed staat. Dragon kan ook voorlezen en zo kun je de combinatie maken van inspreken en laten voorlezen.

 

Ik raad het iedereen aan, zeker met dyslexie maar ook met andere problematiek! Volg wel een training, dat maakt het een stuk eenvoudiger en je kunt sneller aan de slag.

 

 

Rosa Baake


Enkele voorbeeld klanten:

 

Mythylschool de Ruimte
Mythylschool de Brug
SKVOB Christoffelschool
G.N. Gerritsmaschool
Hanze Hogeschool Groningen
Carmel College Salland
Chr. Hogeschool Windesheim
Saxion Hogescholen
Fontys Hogescholen
Nederlandse Academie voor Psychotherapie
Universiteit Twente
Edison College
Fivelcollege
Drenthe College
Bureau Vliegwiel
Diverse UWV districten


Mythylschool in Rotterdam

Mythylschool Rotterdam

Op de Mythylschool in Rotterdam wordt spraakherkenning gebruikt tijdens de lessen. De foto toont een jongen die met zijn stem verslagen maakt. Omdat hij een draadloze headset gebruikt kan hij vrij bewegen achter zijn laptop.


Willemien Dijkerman, Bureau Vliegwiel praktijk voor remedial teaching en huiswerkbegeleiding

Willemien Dijkerman

Belangrijke voordelen zijn:

  • Tijdwinst, er komt gewoon iets af wat zonder stress ingeleverd kan worden! Dat voelt zo goed.
  • Presentatie verloopt veel beter, niet meer zelf schrijven door het gebruik van spraakherkenning!
  • Veel minder vermoeid als voorleessoftware of spraakherkenning wordt ingezet.
  • Tijd voor andere dingen, niet alleen maar lang met school bezig enz.

Nadelen kunnen zijn:

  • Even geduld hebben bij het leren omgaan met o.a. spraakherkenning.
  • Je bent als dyslectische leerling met een hulpmiddel soms een uitzondering in de klas.
  • De aanschaf van een hulpmiddel wordt niet altijd vergoed.

Als remedial teacher en dyslexie specialist zal ik altijd een hulpmiddel adviseren. Het kan zoveel goeds betekenen voor dyslectische leerlingen!