Spraakherkenning Letselschade


Complexe rapportages met diverse vakjargon

Letselschadezaken zijn complex. Meestal worden deze afgehandeld door de verzekeraar van de aansprakelijke partij. Als letselschadespecialist krijgt u te maken met slachtoffers met vaak complex medisch letsel en financiële gevolgen. 

 

Letsel kan worden veroorzaakt door arbeidsongevallen, verkeersongevallen, medische fouten, fouten door ondeugdelijke producten, geweldsmisdrijf en ongevallen tijdens sport en spel.

Letselschadeadvocaat en letselschadejurist

Zoals het bovenstaande lijstje weergeeft, is de afhandeling van deze zaken zeer uiteenlopend en complex. Niet alleen de juridische kant van de zaak maar tevens de specialistische kennis welke u nodig hebt om tegen de verzekeraar van de aansprakelijke partij te procederen over de ontstane schade.

 

Met spraakherkenning, Dragon Legal, kunt u met uw stem snel werken en het gebruik van spraak-sjablonen. Echter, per zaak gebruikt u een andere woordenschat. Naast persoonsnamen en artikelen, komen we vaak medische terminologie tegen.

U als letselschade specialist, bent misschien onbekend met de medische termen en de juiste schrijfwijze hiervan. 

Lees business case: Hoe maakt Justus, medische Expertise, het dicteerproces lean.

klik op logo Justus voor het verhaal.

Lees business case: hoe optimaliseert Bosch & Berg het dicteerproces.

Klik op logo Bosch&Berg voor het verhaal.


Wat zijn de oplossingen voor een letselschade specialist?

Naast Dragon Legal met de standaard 270.000 woorden, worden specifieke termen per zaak toegevoegd. Dit is belangrijk! Dus niet alleen de juridische woorden maar specifiek voor het trauma of ongeval. Cedere bezit vele vakgerichte lexica die u gratis kunt gebruiken.

In de toegevoegde medische termen worden de woorden volgens de nieuwe spelling geschreven. Geen spelfouten meer!

 

Twee manieren voor optimalisatie lexicon:

Bestel Dragon Professional Legal
Bestel Dragon Professional Legal

Extra lexicon

Gebruik een extra vakgericht woordenboek van Cedere. Medisch of andere specialisatie zoals sport of dieren. U voegt dit woordenboek per zaak toe als extra lexicon. Niet in het algemene lexicon. Maak per zaak een lexicon aan!

Analyse documenten

Analyseer de bestaande documenten op woordgebruik en schrijfstijl. Dit kunt u het beste per zaak doen en voeg als extra lexicon toe zodat deze woorden de rest van het vocabulaire niet aantasten.


Welke techniek van spraakherkenning is geschikt voor letselschade specialist?

Hoe werkt u het liefst?

Liever geen administratieve rompslomp?

U gebruikt de backoffice? Dan is digitaal dicteren met spraakherkenning een goede optie. Zie Dictation Anywhere voor meer informatie met recensie van een letselschade bedrijf Bosch & Berg.

Zelf alle documenten en verslagen inspreken?

Geen backoffice? Dan is direct input, dicteren bij de cursor, een goede optie. Daar gebruikt u Dragon Legal voor. Klik hier voor totaaloplossing Dragon Legal.  Een bundel met alle benodigde producten.


Maakt u gebruik van een standaardplan?

Geen probleem, u kunt op diverse manieren gebruik maken van uw standaardplan en de voordelen eruit halen:

  • Dicteer rechtstreeks in het sjabloon met Dragon Legal
  • Maak van een stappenplan een spraakherkennings-sjabloon waardoor u met geautomatiseerde spraakcommando’s de velden kunt vullen.
  • Spreek een digitaal dictaat in met smartphone of dictafoon. Backoffice start het standaard sjabloon en vult de velden in.  

Afgezien van de medische, financiële en praktische aard, heeft de zaak ook een emotionele kant. Hoe krijgt het slachtoffer zijn leven weer op de rit? U met uw specialistische kennis en ervaring zal als belangenbehartiger werken en zo de emotionele kant meenemen in uw rapportage. 

Bij letselschadespecialisten is bij spraakherkenning vooral de woordenschat een uitdaging. Hierboven is beschreven hoe we dit oplossen zodat u toch 99,5% herkenbaarheid haalt ondanks de steeds wisselende woordgebruik. 

Bosch & Berg heeft gekozen voor Dictation Anywhere

  • De letselschadespecialist spreekt de tekst in via de app op de smartphone
  • De secretaresse ontvangt binnen enkele minuten de tekst en controleert de tekst in plaats van dat ze deze zelf typt
  • De correcte tekst wordt in Word geplaatst
  • De letselschadespecialist controleert het document
  • lees verslag >>>

 

"De doorlooptijd is flink teruggebracht en het werkt kosten besparend"

Waarom is er zo'n toename van aantal letselschade specialisten als klant?

  • We zien dat er veel gedocumenteerd moet worden.
  • Veel communicatie via mail. Dicteer direct in Outlook.
  • Het gebruik van standaarden zoals sjablonen van stappenplannen.
  • Steeds meer slachtoffers schakelen een specialist in. 
  • De praktijken krijgen het drukker en de prijzen staan onder druk. 
  • Concurrentie is groot. Het snel afhandelen van zaken is belangrijk geworden.
  • Op beurzen en congressen komen we letselschade specialisten tegen. De praktijken worden commercieel sterk.