Maakt de politie gebruik van spraakherkenning?

 

 

De politie maakt zeker gebruik van spraakherkenning. 

Veel politieagenten zijn niet alleen buiten op pad om de orde te handhaven maar zijn ook op kantoor werkzaam waar zij documenten en rapporten uitwerken. 

Spraakherkenning bij het melden van delicten

Veel mensen besteden een aanzienlijk deel van de werkdag aan het melden van incidenten. Dit heeft invloed op verschillende aspecten van het politiewerk, waaronder veiligheid van medewerkers, de productiviteit van het werk en strafrechtelijke procedures. 

 

Volgens onderzoek wordt bijna vijftig procent van een dag besteed aan het typen van rapporten of het invoeren van gegevens in managementsystemen (RMS). Het documenteren kan er voor zorgen dat agenten in hun patrouillewagens blijven, waardoor ze zich minder bewust zijn van hun omgeving of, terug op het bureau, veel papierwerk hebben.

 

Incidentmeldingen zijn belangrijk in het politiewerk maar kunnen ook tijdrovend zijn

Spraakherkenningssoftware kan helpen bij efficiënt uitschijven van rapporten. Dragon Professional Group is speciaal ontwikkeld voor bedrijven. Zo kan je als bedrijf zelf woordenlijsten aanmaken met vaktermen, afkortingen of termen die dagelijks worden gebruikt. Deze woordenlijsten (lexicons) kunnen met iedereen gedeeld worden. 

 

Ook kun je terugkerende taken in één opdracht opnemen. Hierdoor kunnen verschillende taken snel uitgevoerd worden. Hierdoor kun je nauwkeuriger dicteren en zijn de documenten sneller klaar. Dragon Professioneel Group is flexibel inzetbaar, zo worden de licenties verkocht aan het aantal werknemers en niet op het aantal werkplekken of computers van de organisatie. Zo kun je ook makkelijk thuis werken.

 

Cijfers politiedocumentatie

Verbetert bewustzijn situatie

Bij het uitvoeren van taken zoals het opzoeken van nummerborden of het invoeren van gegevens in de CAD / RMS, verschuift een agent de focus van zijn of haar omgeving. Hierdoor kan hij meer kans maken op ongevallen  of andere onveilige situaties. 

 

Combineer dit met de slechte ergonomie van het moeten typen en draaien in de autostoel om gegevens in te voeren op de laptops. Als de functionarissen hulpmiddelen kunnen inzetten zoals bijvoorbeeld spraakherkenning , kunnen zij hun stem gebruiken in plaats van handmatig te typen en te tikken op het toetsenbord van de laptop. Hierdoor kunnen zij de omgeving beter in de gaten houden en zijn ze daardoor veiliger bij patrouilles.

Verbetert de nauwkeurigheid van de rapporten

De vergeetcurve

Volgens de vergeetcurve onthouden de meeste mensen binnen een uur slechts 50 procent van de informatie die ze krijgen en daalt deze tot 25 procent binnen 24 uur. 

 

Alleen vertrouwen op handmatige documentatie is riskant . 

Functionarissen die elke dag op meerdere incidenten reageren, moeten vertrouwen op het geheugen of handgeschreven aantekeningen ontcijferen. 

 

Beide kunnen leiden tot onnauwkeurigheid wat een groot probleem is wanneer de uitkomsten van strafprocedures gekoppeld zijn aan het dossier van functionarissen. Door in real-time aantekeningen te dicteren kunnen agenten meer details vastleggen en een "verhaal" van elk incident creëren wat leidt tot betere rapportage.

Versnelt documentatie- en rapporteringstermijn

Het halen van deadlines is belangrijk voor de politie afdelingen en als deze deadlines niet worden gehaald kan een strafprocedure worden gestaakt, of erger, worden opgegeven. Spraakherkenning kan ervoor zorgen dat de doorlooptijden worden verkort. Rapporten die traditioneel uren van de agenten in beslag nemen, kunnen in enkele minuten worden voltooid als ze gebruik maken van spraakherkenningssoftware, dit door gewoon door te praten.

Ook interessant:

Backup maken van je gebruiksprofiel