Hoe kun je besparen op je backoffice?

Productiviteit op kantoor:

11 dingen die je moet weten over ongecontroleerde informatie.

 

Vastleggen van informatie is de eerste stap in een papierloos kantoor. Maar hoe loopt een digitale documenten-workflow dan? 

 

Printen de medewerkers toch de documenten nog uit? Wordt er al digitaal ondertekend? Of geprint, getekend en gescand?

De realiteit is dat bij veel organisaties ongecontroleerde informatie, in het bijzonder papieren informatie, een dagelijks probleem is. Nog steeds hebben we veel fysieke acties om de juiste documenten te vinden, te printen, te ondertekenen en te scannen.

Organisaties kunnen veel geld besparen door de juiste software aan te schaffen en de papieren formulieren te verbannen uit het werkproces.

AIIM  research beschouwt  de volgende 11 punten als uitdaging voor elke organisatie:

1.    65% van de organisaties zeggen dat ze nog steeds handmatig “ondertekenen” op papier.

2.    Papier is nog steeds aanwezig ondanks alles - slechts 43% van de organisaties zeggen papiergebruik afneemt in hun organisaties.

3.    De menselijke factor is nog steeds de belangrijkste reden voor het gebruik van papier voor het lezen en notities (47%), samen met het ontbreken van een beheersplan (47%).

4.    39% van de organisaties zeggen dat ze gebrek aan begrip en bewustzijn ervaren als het gaat om papier-opties.

5.    66% van de organisaties melden stijgende aantallen inkomende digitale documenten.

6.    38% van de organisaties geven aan dat ze nu meer digitale facturen ontvangen dan die in papieren vorm.

7.    Het omzetten van de belangrijkste bedrijfsprocessen, Crediteuren (AP),  heeft de hoogste prioriteit voor 30% van de organisaties.

8.    36% van de organisaties geven aan dat ze een combinatie hebben van papieren en digitale content in dezelfde workflows.

9.    43% van de organisaties zeggen het verwijderen van papier uit processen een constante doelstelling zou moeten zijn.

10.  Belangrijkste voordelen voor het onder controle krijgen van de ongecontroleerde informatie, ze sneller reacties van klanten krijgen (50%) en een hogere productiviteit (42%).

11.  45% van de organisaties rapporteren een terugverdientijd van minder dan 6 maanden voor het vastleggen van informatie.

Meer interesse in oplossingen zoals Omnipage Server en Power PDF? Of wilt u Nuance workflow oplossingen beter leren kennen? Neem contact op.